AJ X 3

När jag var liten var jag extremt rädd för allt men sprutor var nog min värsta fasa, dagen då det var obligatoriskt att ta stelkramp hade jag turen att vara hemma och sjuk ( på riktigt).
Självklart trodde jag inte att någon skulle komma ihåg att jag inte tagit den men sån tur har du aldrig som barn , vuxna kommer ihåg ALLT.
Så en dag säger fröken åt mig att skolsköterskan vill träffa mig, helt ovetande och naturligtvis totalt glömt bort stelkramp sprutan gick jag dit.'

När jag kom in och såg sprutan total vägra jag och det gick bara inte att ge mig den, så jag fick gå tillbaka till klassen.
Glad som en lärka tala jag om för fröken och min mamma att det gått jättebra , gjorde inte ett dugg ont.

Dagen efter följde mamma med mig till skolan och såg till att jag fick sprutan.

Så idag har vi tagit tre sprutor

Första sprutan för hebatit B
Tetanos-Difteria ( flunsa spruta som man behöver för att åka till Hong-Kong)
Gripe (har ingen aning om varför vi tog den men det vara bara att le och tacka och ta emot)


Vi fick även besked om att vi inte kan åka förrän den 5 jan eftersom här måste du ta hebatit B sprutan tre ggr med först en veckas mellanrum och där efter två veckors mellanrum. Sen ska du ta samma spruta ett år senare för att få skydd i 10 år.

Konstigt JA för i svedala tar du en och så är det nock med det, tar du sen samma sputa inom ett halvår så har du skydd i hela tio år.

Men vi har valt att bo i spanien så det är bara att göra som dom säger, så nu ska vi boka biljetter till den 10 jan då är dom billiga och bra.

Det gjorde inte så ont att ta dem om jag ska vara helt ärlig spände lite och så men det är ju över ganska snabbt MEN nu i skrivandet stund känns det som jag har gjort ett mega pass i gymet och bara tränat axlar , har sjukt ont , precis som träningsvärk fast lite värre.

Stackars lilla jag...( vi ) Andreas tog dem ju oxå men han är ju man så han klagar inte.

När jag var liten och man var hos doktorn så fick man alltid något speciellt för att man varit duktig så även idag , vi lyxa till det med hyrfilm och falafel, låter kanske tråkigt i era öron men lever du för att spara så är det himmelskt att ta take away och slippa se en dålig kopia man laddat ner från nätet.

Nu ska vi bara njuta av resten av kvällen , i morgon är en ny dag med massa saker att göra.


Kasta Lego våra nära och kära.

K and A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0