FRE 13

Eftersom jag inte skrev något igår så blir det två inlägg idag.

Vi började dagen med att äta frukost på SOGO, tuna smörgås och apelsin juice är numera standard frukost för oss, man vet vad man får och man kan omöjligt bli besviken, kanske anses som tråkigt men jag går ifrån restaurangen mätt och glad, istället för hungrig och sur.

Vi shoppa , som jag i tidigare inlägg nämde så har vi dille på skor, vi lyckades handla 2 par till.
Så nu har vi totalt 8 par nyinköpta skor, som vi ska gå när vi kommer hem. Skorna var till Andreas så nu ligger vi lika i sko-ligan.



Sko-ligan frodar sig i sina nya fina skor.

På kvällen tog vi en snabb sväng till nattmarknaden även kallad men´s street, vi handlade lite nya strumpor till våra nya skor.
Därefter gick vi till Avenue of star för att kolla in HongKongs stjärnor, var ju inte så många vi kände igen men kul var det.

Denna avenue ligger precis vid vatten så du ser över till HongKong Island och alla dess skyskrapor, vid åtta tiden var det även en lasershow bland alla husen, var väl så där, enligt bilden på turist guiden var det megashow men vi såg bara typ lite gröna laser streck, detta kan ju bero på att det var väldigt molningt ute så jag ska inte säga att det var skit, vem vet nästan gång kanske det är klart och alldeles underbart.

Jag hade ett par av mina nya skor och fick skoskav, sicken tur att jag har köpt tre par så slipper jag ha ont. Visst att det var något gott i att handla mycket.

Nu blir det pix från kvällen.....



Bilder från nattmarknaden



De kändisar vi kände igen var alltså Bruce Lee och Jackie Chan



Bilder från Lasershowen och utsikten över Hong Kong Island


Det var alles för idag.

Kram

K and A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0