Fyra bugg och en cocacola

Sen vi kom tillbaka från HongKong har vi inte varit på stranden en ända gång...

Detta beror på att vädret är dåligt, molnigt och regnet kan komma precis när som helst. Så då blir det ju lite tråkigt. I vanliga fall brukar väl turister shoppa loss , grejen är den att vi kan liksom inte shoppa så mycket mer eftersom övervikt kostar skjortan MEN idag ska jag ner och handla present till Ana som har hjälpt oss att fixa med en bra liten billig lägenhet som står redo när vi kommer hem.

Kanske blir det något litet till mig :)

Får se om vädret blir bättre jag längtar så efter att få plaska i havet och spela lite strandtennis

Som sagt när man har tråkigt  får man göra det roligt därav dagens rubrik

Jag var inne och läste mina väninnors blogg , de befinner sig just nu i sälen och där sjöng de kareoke ( fyra bugg och en coca cola)

Låten fastna iallafall i mitt så nu ligger jag och Andreas här och sjunger gamla schlager och översätter dem till engelska
vilket blir så mycket roligare. Och så skrattar vi högt åt hur töntigt det låter.

Så trots tråkigt väder så ler och skrattar vi ändå.

Nu ska vi åka till tandläkaren och kolla upp priser.

K and A












Kommentarer
Postat av: MAPPA

Det finns inget dåligt väder. Vädret är alltid som det är. Gör något åt det, den som kan. Värderingen dåligt väder, ligger hos den som tolkar rådande situation ( en av anledningarna till att morsan tycker jag är lätt konstig när jag går ut i snöoväder och kyla). Ni verkar ha trevligt trots "dåligt väder". Det är så man ska hantera läget; dvs gilla alltid läget och gör någor bra av det. Man lär sig inte enbart att bädda sin säng inom försvaret.

Hoppas att ni kan få sol och bad trots allt!

Ha det!!!

Kram från

Mor och far

2009-02-22 @ 08:46:47
Postat av: MAPPA

PS Tandläkare i Thailand lär vara mycket duktiga och ha en prisvärd service.

Kolla deras utrustning och jämför den med er erfarenhet från Sverige.

Jag har polare som fixat gaddarna till en bra pris och med bra kvalité på arbetet.

Vem vill inte betala för en stunds njutning hos käftis?

Lycka till!

Far

2009-02-22 @ 08:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0