Gott och blandat bland ödlor och maneter

Min solo tur på Faran gick alldeles utmärkt , lite svårt att  svänga i snäva kurvor men annars kom jag hem hel och ren.
Skaka dock som ett asplöv men var uber lycklig, kommer dock bara att åka ensam i nödfall då Andreas promt inte vill åka till butiken för att handla något gott att tugga på.

Nu till det viktiga .....

Av någon anledning så har vi helt plötsligt fått fullt med maneter i havet, de är bruna med långa feta fenor .
De bits inte och de bränns inte heller , de är bara slibbiga och klibbiga och jag tycker inte om.

I dag var jag på stranden själv då Andreas fixa med annat , och vad gör man då i värmen på stranden när man inte vågar bada för att maneterna är där?

Jo man hyr en luftmadrass  haha där lurar jag alla maneter, så vad jag gör är
att paddla ut tills det blir djupt där maneter inte gillar att vara så doppar jag mig
och paddlar tillbaka igen.
Är så grymt smart.... :)


De var maneterna , nu till vår lilla ödla Geco

Vi har ganska många ödlor här , de flesta är små men vi har en del feta oxå, det som är bra är att de käkar alla mygg
och håller andra oönskade djur borta.

vår ödla syns knappt man bara hör den , men häromdagen så satt han så stilla så jag han att zomma in han


Ödlan är inte den svarta fläcken , svarta fläcken är hans middag
Nä ödlan är den lilla halvgröna fläcken vid trästocken



Så här ser han ut när man zoomar , vår ödla Geco

Nu ska jag med gott samvete klämma i mig min snickers jag var och köpte på min solotrip.

NJUTA AV VARJE TUGGA

K AND A




Kommentarer
Postat av: MAPPA

Vilken tur att resan med "Faran" gick bra!

Pustar ut, slutar att skaka; men förmodligen bara tillfälligt. Kul med er lilla ödla.

Vi hade en i vårt rum, mamma säger sig vara djurvän,men jag undrar.......

Ta hand om er!



Mor o far

2009-03-01 @ 08:53:28
Postat av: MAPPA



PS.

Hur vet du att ödlan är en "han". Ödlor har normalt ett annat genus.

Förklaring, tack! Håll fast vid tingens ordning!



Din far

2009-03-01 @ 08:56:54
Postat av: Maria

Haha alltså du e ju bara för rolig, men maneterna är ju mindre roliga!

Längtar tills vi ses!

Puss

2009-03-01 @ 10:24:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0