Så var vi på väg

Resan från Koh Chang gick bra och vi han i tid, även om flygresan till Hong Kong bara är 2,5 tim så tar det ändå en hel dag att resa.

Vi starta kl 9 på morgonen och vi låg i hotellets säng kl 10 på kvällen, så ikväll blir det bara ut och äta och sen hem igen.

Tyvärr så funkar inte våra thai telefoner här men vi ska se om vi kan köpa annat kontant kort , får se vi ska ju bara vara här i 6 dagar.

Så mamma och pappa jag ringer förmodligen från en telefon kiosk någon av de närmaste dagarna. :)

Lite kort från resan




Bild 1: Äntligen på planet
Bild 2: Andreas somna typ på en gång
Bild 3: Vilket jag inte gjorde så jag lekte med kameran , planets ena vinge
Bild 4: Hong Kong dollar

När vi kom fram till Hong Kong så gjorde vi inte som jag brukar göra hoppar i en taxi och säger kör mig till ett bra hotell.
Nej vi tog tåget till Hong Kong central och därifrån tunnelbannan till Jordan Road .

Vi hade fått tips om ett ok guest house där , men när vi kom dit så insåg jag att här kan man inte bo , vi hade som back up kollat inte lite andra hotell så vi börja gå mot ett av dem. Då menar jag GÅ.........

Vare sig Andreas eller jag är så bra på att läsa kartor och framför allt vad är upp och vad är ner ? norr  kontra söder?

Naturligtvis gick vi ju åt fel håll, fråga en flicka och vände på steken men hitta fortfarande inte så efter ett tag tog vi taxi i två minuter ( ink röd ljus och trafik)  HA HA , hotellet var runt hörnet.  Det var mörkt  ( det är min ursäkt).


Så bilder från Hotellet



Bild 1: Ett litet hotell med en liten säng, men det är rent  och centralt
Bild 2: Nu ska vi sova bilden......... innan vi börjar irra runt som yra höns i HK

 Natti Natti  och stor kram

K and A

Kommentarer
Postat av: MAPPA

Ni verkar ha det riktigt bra, vilket vi tycker känns helt rätt.

Lycka till med kartläsning och stadsvandring i H.K.

Hoppas att Andreas tar hand om liten Karin i stora vida världen.

Kram

Mor o far

2009-02-12 @ 14:49:22
Postat av: MAPPA

PS.

Vi har förökt att ringa men det funkar inte.

Helt naturligt förstås, då ni lämnat Thailand.



DS

2009-02-12 @ 14:52:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0