Sista kvällen i Koh Chang

Så i morgon sticker vi till HongKong, vi hoppas dock bara att vi hinner med planet, första bussen härifrån går kl nio vilket gör att vi är framme på Bangkoks flygplats tidigast kl tre. Planet går kl 16,30. vilket känns lite thight.
Framför allt eftersom vi inte riktigt vet vart vi skall hämta biljetter och vi måste betala en straff avgift eftersom vi har stannat två dagar längre än vi egentligen får.

Peit som jobbar i baren försöker att fixa en taxi till oss istället som kan ta oss till bangkok med 8 färjan, så jag håller tummarna, så jag kan sova gott i natt.
Missar vi planet så brinner de biljetterna inne och vi kan således inte åka till HongKong, så håll tummarna.

Idag var vi på stranden vid white sand , ska bli skönt att komma till en storstad för vi börjar tröttna på att hänga på stranden och ö livet är förvisso kul men man blir ganska lat. Man kan / gör egentligen inte så mycket än att softa på stranden och så äter man lite då och då så klart.


Middag blev med vännerna Scott och Louyd på ett litet hak i Kai Bai, mycket trevligt och maten var god.

Nu är vi hemma och ska försöka att packa , vi har faktiskt inte handlat så mycket och trots det så lyckas det bli mindre och mindre plats i ryggsäcken, jag tror att kläderna växer av luftfuktigheten, måste vara något sådant för plats får jag inte.

Tack och lov så ska vi lämna ganska mycket  saker här eftersom vi ska tillbaka hit efter HongKong.

Gary som äger resorten har gett oss ett kanon pris på en bungalow ( 100 € ) för en månad och det gör att vi kan stanna till slutet av Mars.
Visst är det trist att kanske inte se andra saker men vi tog beslutet att det var roligare att vara borta till Mars än att åka hem i Februari så därav en månad till på Koh Chang , men det är en så otroligt vacker ö att det inte gör så mycket.



Bild 1: Scott och Louyd
Bild 2: Vi falanger beställer alltid för mycket mat så även denna gång
Bild 3: Godast på bordet så kallad strezziling beef

Skriver lite mer sen , nu måste jag packa klart får onda ögat av Andreas för att jag inte hjälper till :)

K and A





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0