UPPDATERING

Det var ett par dagar sen jag skrev nu men jag har haft lite skrivkramp, ibland blir det ju så när man själv tycker att man göra samma sak varje dag, men så tänkte jag till och så är det ju inte riktigt ,även om vi solar och badar så träffar vi ju vänner och äter på olika restauranger.

Tandläkar besöken gick bra, sjukt billigt 4,700 baht för både mig och Andreas tillsammans, vi ska tillbaka en vända på söndag för att rensa och polera.
4,700 baht är alltså ca 100 €  vilket det i regel kostar bara att öppna dörren till tandis, så vi är mycket glada över att göra det här. billigt och framför allt bra.

Vi har även haft lite tur de senaste dagarna... eller rättare sagt 2 ggr har vinden varit till vår fördel

1. Våra biljetter hem
Vi boka via internet och det var något strul med vårt visa så vi fick inte någon bekräftelse, dagen efter kom bekräftelsen och allt  var i sin ordning.14 dagar efter vi gjort bokningen var Andreas inne och kolla kontot och såg att det inte var några pengar dragna endast 450 kr hade dragits , Vi ringde upp för att kolla att allt var i sin ordning och tanten svara allt är betalat och bekräfta tider och dyligt
Med detta menas då att vi har betalt 450 kr för två personer Bangkok-Madrid

2. Boende i Marbella

Som ni vet kommer vi ju att börja med att flytta tillbaka till Marbella då vi förhoppningsvis har lite projekt på gång där
Vi visste att vi inte skulle ha råd att bo i vår förra lägenhet då den är alldeles för dyr, så vi fixa en liten etta för 550 € inget som vi såg framemot direkt,
Jag skriver till vår förra hyresvärd för att meddela att vi kommer och hämtar bilen den 19 mars och att vi inte har råd att hyra lägenheten, svaret blir att han har heller oss boende där en någon annan så vi får hyra det för samma pris således 600 € för vårt lilla penthouse.
 
Med andra ord är vi väldigt glada
 

Nu ska jag försöka ta moppen ner och handla mig lite färsk annanas , jag har övningskört med Andreas men detta blir första solo turen. önska mig lycka till.

K AND A














Kommentarer
Postat av: MAPPA

Hoppas att lyckades med "soloturen" och att Andreas har varit en bra instruktör.

Jag har svårt för att glömma dina soloturer på mini-cross, nyslipad yxa till älgjakten, höga trösklar och allt, allt annat.

Ha det bra! Vi försöker att ringa när mamma är hemma.



Kram från far



2009-02-28 @ 13:24:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0