POR FIN , FINALLY , ÄNTLIGEN

Primero algunas palabras a las personas que no hablan a sueco

 A nuestros amigos españoles, Ahora nosotros estamos en Tailandia, el viaje fue bien y el sol brilla en nosotros, toma cuidado y optimistamente nosotros le vemos en mayo. De ahora en adelante escribiré en inglés, unas pocas oraciones cada día tan usted puede mantenerse al ritmo de con nosotros.

 

Miles besan,

Karin y Andreas


And then some  words for the people who don't speak Swedish or Spanish

To our Spanish and English friends, Now we are in Thailand, the trip went well and the sun is shining on  us, take care and hopefully we see you in May.  From now on I will write in English, a few sentences each day so you can keep up with us.

Today we been relaxing , the hotel is beautiful and the bed so soft I fell a sleep at once, Andreas went for a walk and got his thai mobil nr fixed. We just had som dinner and now we are back in the bed, taking it easy, When you travel for so many hours it makes your head a little bit fuzzy and dizzy.

Tomorrow we are up with the tupp (rooster) for sightseeing ,

 

Thousands kiss,

Karin and Andreas. 

 

 

                                                          ÄNTLIGEN

 

Så var vi äntligen här, resan har gått super inga förseningar och inga misstag av mig ­= )

 

Flyget mellan Malaga och München var verkligen bara upp och ner, men München-Bangkok fick man ju lite träsmak i rumpan. Blundar men man sover egentligen inte, ja de flesta har ju varit i den sitsen, fast det som stör mig mest är nog människorna omkring än , jag lyckas  alltid hamna med personer framför och bakom som har svårt att låta min hörna vara och som jag stör mig på nått ofantligt.

 

Han bakom var ganska storväxt så redan innan jag fällde sätet hade jag ångest och när jag väl gjorde det så förutom att muttra lite satte han knäna i ryggen för att markera vilket gav mig ännu mer ångest. Men ångesten försvann så fort jag märkte att killen var ute efter hämnd, och att han värvat sin fru i störa Karin komplotten , för varje gång de skulle resa sig upp så tog de hjälp av mitt ryggstöd , så om jag inte var tunnhårig innan är jag det nu.. GRRRRRR

 

Killen som satt framför mig hade nog myror i brallan för han kunde faan i mig inte sitta still en sekund vilket resulterade i att saker man hade på sitt lilla bord trodde nog att det var jordbävning. JA JA så är det när man inte har råd att åka business class och dricka kall,torr gratis champange.

 

Hotellet är grymt man mår som en prinsessa, sängarna är mjuka och stora till Andreas lycka då jag har en förmåga att ta stor plats fast jag är så liten.

Med tanke på den mjuka madrassen så somna jag på studs och bröt mönstret av att försöka komma in i lokal tid, Andreas var ute och vandra och kolla läget.

 

Nu har vi ätit lite , åkt lite taxi, och gått en del , tillbaks till hotellet för att bara softa , imorgon ska vi upp med tuppen och göra sightseeing.

 

Hoppas ni alla mår kanon där hemma, vi mår super =)

Kramar från oss

 

 

                        

            

 

 



Kommentarer
Postat av: MaPPa

Skönt att ni kommit fram och att resan har gått bra.

Du har ju bättre fysiska förutsättningar än jag.

Jag ska knöla ner 192 cm och 92 kilo i en flygstol, det kräver sin plats.

Njut Bangkok då det finns mycket att se och göra.

Handla inte för mycket på marknaden (Andreas, håll koll på vår dotter!)Vadan denna mängd smågodis? Tänk på bad, sol och badkläder; förvisso "Liten med visst pip" men....

Jag har ett akut ärende till ICA med tanke på mina LDL-värden kanske jag ska låta bli?

Ha det fortsatt bra!

H/

Bosse och Gunilla

2009-01-12 @ 18:40:09
Postat av: Maria

Gott att ni äntligen kommit iväg på er långresa...Njut och va rädd om dig och mannen din!

Puss o kram

2009-01-13 @ 09:48:45
Postat av: Tess

Hej!!!

Sköt att resan gick bra. Hoppas allt ditt goda lösgodis hjälpte och ettans till Andreas!!!!

Många kramar från Tess och Miadel!!

2009-01-15 @ 22:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0