One night in Bangkok

090112
Morgonen började med att vi vaknade upp kl sex och var vrål hungriga, så vi gick ner till frukost buffen och åt en mega frukost med allt och lite till. De till lagar din omelett eller dina pannkakor medans du väntar.
Därefter gick vi till gymmet och träna en timme. ( tror denna semester är en sund frisk semester)


Därefter gjorde vi sightseeing på de olika templen och naturligtvis blev vi lotsade till ett fler tal ställen där de försökte sälja på oss saker.
Ett av ställena var dock ok då man fick gå in i verkstaden och kolla på ur de slipade olika ädelstenar, otroligt vad de är duktiga.
Sen blev det en tur till en skräddare som nästan blev sur när vi talade om att vi inte var intresserade av att handla något just nu.

Efter bangkok by day så softa vi på hotellet lite, har ännu inte kommit in i rätt rytm så vi somna ganska omgående.

Dusch och fix sen tog vi båten till Sirocco bar och the Dome, fantastisk utsikt och maten och drinkarna var super.

Pappa du måste ta mamma hit någon gång , du skulle älska det, de spelar live jazz på 64 våningen och en vinlista som aldrig tar slut samt du ser ut över hela bangkok. Amazing

Efter god mat och dryck blev det lite kallt och blåsigt där uppe så vi åkte tillbaka till hotellet och gick upp i vår lilla bar och tog en sista drink innan vi somna som två stockar.

Ett glas vin och två mojitos och jag blev tro det eller ej lite lullig, mm så är det när man inte har druckit alkohol på flera månader.

090113

God morgon

Idag är det vår sista dag i lyx ( snyft ) önska verkligen att vi kunde ha det så här hela tiden men då hade vi fått åka hem alldeles för tidigt.

Vaknade kl 06,30 så det går sakta men säkert framåt, frukost , vila , träna.

Idag sticker vi till pattaya för att träffa några av Andreas polare , ska bli gått att komma ner till havet så man kan få lite färg,
man är ju inte direkt brun.

Vet inte när vi får tag i internet nästa gång men jag ska försöka skriva lite varje dag. ska även skaffa mobil nr så att ni kan få tag i mig.

Och svar på lite kommentarer

Pappa, godiset är slut och jag åt mest , haha men det visste du nog redan, godiset var till flygresan ifall man skulle få ett nikotin anfall, ( fast du vet inte att jag röker)  =).
Andreas har bra tyglar på din dotter, han kommer alltid med rätt kommentarer så att det slutar med att jag inte handlar på mig för mycket.... Han säger handla vad du vill men du bär det själv. Han är smart han.
Akuta ärenden till ica är alltid bra, köp lite extra så det räcker till mamma med.
Love U och saknar er, ta hand om er och krama mamma lite extra från mig.

PK  (Kanougga med folket)

Ja jag tror att jag ringde från annat nr, men det gör inget , ville ju bara så gärna prata med dig innan jag stack men jag ska lägga in båstad i resplanen så vi får dricka lite god skumpa snart.
Thailand är grymt , varmt och gött.
Blogg problem numera lösta , det bara funka från ena dagen till den andra
Hälsa alla klokar och tokar hemma.
Pözz

Bilder från dagen




Bilder från kvällen (observera att handväskan fick sin egen lilla stol)





Nu ska vi packa ihop våra saker, och fixa taxi till pattaya

K and A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0