Phattaya

Det vore lögn och säga att vi inte sakna Hilton, se bara på bilderna nedan... de talar för sig själva , men som ni vet är jag en pratkvarn så jag måste ändå beskriva.

Hilton- Mjuk säng, god frukost buffe, LYXURY

JP House- Benig säng, ingen frukost,POVERTY

Skillnaden som gör det värt att sova i den beniga sängen är ju priset

Hilton           4835 THB
JP House        500 THB

Rum Hilton Bangkok                                          Rum JP-House Phattaya

                                       

Viktigt!!!
( För att se bilderna i större skala klicka på kortet)
( För att göra bilden mindre klicka på kortet igen eller klicka på blogg sidan)

Jag kom på det idag när Andreas visa mig =) .


Efter att vi checka in så käka vi lite lunch och mötte upp Tobbe, Tobbe är en glad lång fis som har lekt med Andreas sen barnsben.
Vi fick en guide tur i området där vi bor vilket är en bit utanför phattaya som heter Jomtien det är lite lugnare här, vilket är ganska skönt med tanke på att phattaya är mest känt för sin prostitution och övrigt slisk.
Satte oss i en tuk-tuk och åkte in till phattaya, där jag handla en mobil och lite andra nödvändigheter.

Hem, vila, duscha - same procedure as last night.

Middag var på en liten mysig restaurang i Phattaya
Jag valde lite thai mat och Andreas körde falang food ( falang det är så de kallar oss europeer.)

Efter middagen spelade killarna biljard medans jag spöa skiten ur en tjing tjong tjej i fyra i rad 8-6.
Tur var väl det , hon hade nog tillkallat polis om jag förlorat, det är ju inte min starka sida direkt.

Var hemma vid ett tiden då vi stupa i säng precis som vanligt.


                  

                       


Eftersom jag skrev detta på morgonen när jag vakna så  bär det nu av till stranden.


K and A

Kommentarer
Postat av: Sandra Kiraly

Hej!

Så härligt det verkar. Hilton rummet såg mkt trevligt ut =)

Kul att kunna läsa om er resa här!



Kramkram Sandra

2009-01-15 @ 21:21:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0