Elefant ridning = minus men glad ändå

Nä det blev ingen elefant ridning idag , detta på grund av att jag lurat med mig Sai och lilla Charlie , men tyvärr så var Sai tvungen att städa och fixa med annat, så det blir i morgon istället.

Det gjorde inte mig så jätte mycket för jag har fått klåda på mina små fossingar , så vi åkte till apoteket igen ( vi är stammisar där nu) för att få något mot sol-eksem / värmeutslag. Fick ett piller och nu kliar det inte längre.

Lustig dock att få det nu med tanke på att vi har varit här så länge och det bara är två veckor kvar samt att de senaste veckan har varit dåligt väder. skumt skumt. men konstigare saker har nog skett här i världen , jag menar det regnar här nu och det är inte regn säsong än.

Apotekaren sa dock att jag skulle hålla mig inne och inte vara i direkt sol ljus och lydig som jag är så blev det en lång och tråkig dag inomhus i det nu mera vackra vädret.

När solen gått i moln så tog Andreas med mig till Invito en italiensk restaurang.Jag åt två förrätter en beef carpaccio  och så en grilled tigerprawn sallad. Andreas åt en Anti pasto tallrik som även jag var och nalla på och sen åt han en svamp ravioli.Maten sköljde vi ner med ett gott Merlot vin. Allt smaka fantastiskt.

Eftersom jag inte fick någon elefant ridning idag så fick jag åka moppe-elefant med Andreas istället, skratta så jag höll på att kissa i byxan när jag kolla korten vi tog.
Dessa kort är alltså tagna under körning.
Första kortet var Andreas inte beredd på så han trodde att blixten slog ner jätte nära, typ på han men det var bara lilla pip som var framme med kameran.
Att han trodde det kanske inte är så jätte lustigt då det faktiskt blixtrar på riktigt.





Kände mig som lilla my när jag låg i vår bungalow och inte fick gå ut, tur att jag kunde kolla dålig film och leta roliga saker på laptopen.



Första bilden talar ju för sig själv, Andreas i köket är ingen lek
Andra bilden talar om vem som är störst och starkast , det är alltså inte cowboyen vi snackar om
Tredje bilden är den bil jag vill ha pappa
Fjärde bilden är en fundering om dessa pengar skulle funka i riktiga världen, tror dock inte det men drömma går ju





Moppe-elefant tur minst lika roligt som en riktigt elefantur

Gissa vem av oss som är Elefanten.


Natti Natti







Kommentarer
Postat av: Josephine o Kotten

Haha, sötnos! :D



Nej, han får inte komma än. Även om de flesta bebisar klarar sig när de föds i denna vecka, så är han ju långt ifrån färdigbakad. Så det blir till att ligga raklång i soffan resten av tiden, men det är ju inte så stor skillnad mot hur det är nu. ;)



Miss you, ni är söta och bruna som vanligt.



PUSS, hälsa A!

2009-03-03 @ 22:28:20
URL: http://mypregnancy.blogg.se/
Postat av: Stoffi & Mamma

hahahaha moppe-elefant. Är det Andreas som är elefanten? Han har ju en lång näsa,,precis som elefanterna :D

2009-03-03 @ 23:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0