Har inget med resan att göra men jag bara måste....

Idag vakna jag upp kl tio av att någon gorma och skrek och nyfiken som jag är så titta jag raskt ut genom fönstret det jag såg har förbryllat mig och gjort mig väldigt irriterrad.

Jag tar det från början så kanske ni förstår min irritation.

På stället där vi bor finns det en man på 35 år han är thai och tillhör familjen.
Han bor och jobbar här samt att han hjälper till vid grannens bar.

Vi har nu varit här i snart två månader och jag märkte ganska snabbt han han var osäker och kändes lite vilsen,
trodde mest det berodde på att hans engelska är dålig.

Jag har hört folk prata om honom och hört folk skrika till honom men inte tagit så stor notis vid det då jag faktiskt inte har med det att göra och thai folket har en förmåga att skrika när de pratar.

Häromdagen berättade en i familjen att han har alkohol problem , jag blev förvånad för jag har aldrig sett honom full och jag har aldrig sett honom dricka. men en god alkolist är väl duktig på att smyga.

Fick även vid detta samtal veta att han inte var omtyckt och att de önska att han inte var här utan bara flytta någon annanstans.

Min följ fråga blev naturlig: Det är ert hem varför ber ni honom inte sonika att flytta om han nu har dessa problem?

Fick till svar att han inte har några pengar, ja som alkolist super du i regel upp pengarna så det kanske inte var så konsitg men när jag fick höra att de inte betalar honom blev jag förvånad för trots att han må vara alkis så har jag sett honom jobb i tid och otid .
VARFÖR FÅR KILLEN INTE BETALT FÖR DET JOBB HAN GÖR??

Han bor ovanför baren , det finns inga väggar det är ett golv ett halv öppet tak  de övriga i familjen bor i det stora huset med tak och väggar.

Pga att familjen inte tycker om honom och visar det ganska öppet har det uppenbarligen blivit som en liten grupp där deras vänner och de som bott här på resorten länge har fattat samma tycke om denna kille.

DET KALLAR JAG VUXENMOBBING

De behandlar honom som skit.
När han inte förstår vad de vill att han ska göra så skriker de på honom ( tror inte att hans engelska blir bättre för det)
När de inte pallar att jobba själva låter de honom göra det + allt annat skit göra.

Idag gick det över gränsen när en av deras polare kommer och skriker
 
You fucking idiot what is your fucking problem och ger honom en örfil rakt inför andra människor och ingen säger något ingen gör någon utan bara går därifrån.
Jag sitter där nyvaken i mitt fönster och tror inte mina ögon, hur kan man behandla en annan människa så.
Vad kan han ha gjort som var så hemskt att behöva utstå denna förnedring.

Senare på dagen kom samtalet upp och fick då höra att det var ju bara på skoj det var inte så allvarligt.
Det handla de alltså om ingenting och killen har ändå en röd hand på kinden,

De skyller i stort allt på hans alkolism men saken är den att de sitter i samma båt, jag har inte sett någon i denna grupp nykter än enda dag sen jag kom hit.

Tänk er själva att vara fast på en plats där ingen tycker om dig och ingen får dig att känna dig välkommen.
Vad skulle du göra? Att ta till flaskan i sådant läge kanske inte är så konstig trots allt, för oavsett hur dumt det är att dricka så dövar det nog hans smärta över att inte känna sig älskad.

Jag tror att vuxenmobbing är större än vi tror.

Hemma förekommer det daglien men där utspelar det sig på ett annat sätt, folk är så äckligt falska och fega att de väljer att göra det bakom din rygg istället och när du vänder dig om så ler de och pratar med dig som om ni var bästa vänner. Ni kanske tycker att det borde kallas för allmänt skit snack men tro mig den personen de pratar om känner av det, känner sig inte välkommen i gruppen utan helt malplace men accepterar för att slippa känna sig ensam.


HUR KUNDE VI BLI SÅDANA ELAKA MÄNNISKOR?


MVH

KARIN




















Kommentarer
Postat av: MAPPA

Ett problem med många bottnar. Etyl, som en del "lyckopiller", slår ju på signalsubstansen GABA och öppnar receptorer i postsynapserna, vilket gör att den som dricker för mycket känner sig stor, stark och vacker; något man lätt lever med. Synen på alkohol och den som missbrukar är ju också relaterat till religion,kultur, sociala mönster etc.

Kanske är vi nordbor mer inbundna och konflikträdda

(man talar om oss som eridofoba) möjligen en förklaring till att du lägger din konflikt/frustration hos någon annan i form av skitsnack eller som ett utfall av mobbing. Satt i system är det inte trevligt. Det vore bättre att kunna vara rak.

Det tänker jag vara nu!

Jag gillar er blogg, era bilder och det är av intresse att följa det ni gör.

Tekniken och informationen gör att ni finnns nära trots att ni är långt borta.

Ha det bra och var rädda om er!

Kram Mor o far

2009-03-13 @ 18:47:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0