Mega BUG

I går kväll i godan ro satt Andreas på vår terass och fundera, jag hade nästan somnat för natten och vaknar av världens duns och inrusande kommer  Andreas och kastar igen dörren och springer in i badrummet.

Jag trodde att det var hund slagsmål eller människobråk men det var en kackerlacka............

Ja nu skrattar kanske ni men det var nog bland det största jag sett i hela mitt liv.

Kackerlackan vägra lämna vår terass och vi vägra gå ut så vi öppna fönstret  istället för att gå till attack därifrån, Andreas kasta skor och jag sprayar men fulla muggar med mitt myggspray inget hjälpte , Han satt där han satt.

Ja pappa även kackerlackor kallas för han av naturliga skäl ( så kallad fakta)  gäller dock fortfarande inte dig och Andreas.

Visst han var ute på terassen men oddsen för att han skulle kunna krypa in när vi sov var en risk vi inte våga ta.
He had to dö.

Andreas kröp då ut genom fönstret och tog soppkvasten och börja soppa undan honom , då attackerade han med sina små antenner ,jag fota så klart  på säkert avstånd innefrån bungalown.

Han dog en miserabel soppkvast död, hoppas dock hans vänner inte kommer för hämnd.



Andreas gömer sig på toaletten , just in case
Mega kackerlacka som vägrar dö

Men så här kan oxå ett par bugs se ut , dessa är dock snälla bugs




Nu ska jag på bug jakt innan jag lägger mig till ro och sussar för natten.

Ah , det blev ingen elefanridning idag heller då det regna , verkar som om jag helt enkelt inte ska ut och leka med elefanterna.


Natti Natti

K and A





Kommentarer
Postat av: MAPPA

Storleken på era husdjur varierar. Det gäller att bemöta dem på rätt sätt. En död kackerlacka är en god kackerlacka. De är väl lite småäckliga men tämligen harmlösa. Det fanns gott om dem i Florida, både i kök och badrum.

Hoppas att ni kan få en tur med det större djuret. Det är maffigt att rida elefant, man lär kunna bli lätt sjösjuk. Mamma blev god vän med en elefant vid vårt hotel, Pearl Vilage. Så fort hon fick syn på oss skulle hon ha bananer, vilket hon fick. Dessutom ville hon promt ta en dusch tillsammans med mig på stranden. Gissa vem som vann kampen om platsen under duschen?

Kram från Mor o far

2009-03-04 @ 18:56:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0